Selasa, 28 Julai 2009

Sasterawan Negara Datuk Shahnon







Kami mendengar keuzurannya di Kuala Lumpur. Ketika di Pulau Pinang, saya tidak melepaskan kesempatan untuk melawat tokoh besar dan ternama dalam dunia kesusasteraan negara.

Beliau dan keluarganya menyambut kedatangan kami dengan mesra. Sungguhpun uzur, beliau mengagahi bangun untuk berbual-bual dengan kami. Pendengarannya tidak begitu baik tetapi ingatannya masih seperti dahulu. "Saya mungkin tidak dapat menulis lagi sebab tangan ini tidak kuat lagi untuk menaip di komputer," katanya.
Sumbangannya begitu banyak di Dewan Sastera dan saban bulan tulisannya memang saya tunggu kerana cukup bernas dan menarik.
Gambar-gambar ini saya rakam untuk anda. Selain pegawai-pegawai dari DBP, termasuk Pengarah Sastera Puan Izzah, beberapa penulis seperti Saleeh Rahmat, Nisah Haron, pensyarah USM danUPSI turut ada.
Saya mendoakan semoga Allah SWT melindunginya agar sejahtera dan sentiasa sihat.



1 ulasan:

Ibnu Ahmad al-Kurauwi berkata...

Kak Ton,
Sama-samalah kita doakan, moga kehadiran Ramadan memulihkan semula kesihatan SN Datuk Shahnon.

love

love

love

love